Богослужебные тексты: молебны

Церковное поминовение в родительскую субботу "Молебен во время засухи"; 1880 г.; Мясоедов Г.Г.; Омский областной музей изобразительных искусств им. М.А.Врубеля в нижней части страницы размещены ссылки для скачивания текстов молебнов)

     Молебен (молебное пение) – богослужение, при котором верующие просят Господа, Богородицу или святых о ниспослании милости или благодарят Бога за получение благодеяний.

     Благодарственные молебны адресуются только Господу. Заказывая молебен за свечным ящиком, мы подаем записку с именами тех, за кого он будет совершаться.

     Некоторые молебны принадлежат к общественному богослужению и совершаются в храмовые праздники или в особо установленное время, обычно они соединяются с чином малого освящения воды. Другие совершаются по просьбе отдельных лиц или в бедственных случаях (болезнь, засуха, война).
Потребность помолиться «о малом» так, как учил преподобный Амвросий Оптинский«коротенько, да горяченько», осуществляется нами на молебне. Болеем ли мы? – Будем служить молебен о недужных. Начинаем ли важное дело? – На молебне попросим помощи Божией. Отправляемся ли в путь? – Выслушаем чин благословения в путешествие. Настал ли день именин, и хочется усердно помолиться своему святому? Закажем ему молебен. Начинается ли учебный год, и нашим детям пора в школу? – Совершим чин благословения на начало учения отроков. Внял ли Господь нашей молитве, и мы хотим вознести хвалу? – Будем служить благодарственный молебен…

     Совершение молебна может происходить в храме, в доме, при освящении посевов – на поле и т.д. Может соединяться с водоосвящением.

     По структуре молебен представляет собой сокращённый вариант утрени. Евангелие на молебне читается не перед чтением канона, а после его 6-й песни. На молебне должен читаться канон в честь того, или тех, кому молебен служится. В современной практике канон может читаться не полностью, а служение может быть ограничено пением одних лишь ирмосов или припевов канона.

     Одни молебные пения включают в себя чтение канона, другие – без него, третьи – без чтения Евангелия.
Без канона бывают молебны: 1) на Новый год; 2) при начале учения отроков; 3) за воинов во время брани против супостатов; 4) о больных многих или одном; 5) благодарственные, а именно: а) о получении прошения и о всяком благодеянии Божием; в день Рождества Христова; 6) при благословении: а) отправляющихся в путешествие; б) по водáм хотящим плыть; 7) чин возвышения панагии; 8) чин благословения пчел.
Без чтения Евангелия совершаются: а) чин благословения воинов, идущих на брань; б) чин молитвенный на копание кладезя и обрéтение воды; в) чин благословения нового кладезя.

Устав-схема общего молебна

(с комментариями)

Мы приводим чин молебна Пресвятой Богородице (Малый молебный канон или "Параклисис"), который существует в виде самостоятельного законченного последования и служит образцом для всех прочих молебных пений.

I часть
Возглас иерея: «Благословен Бог наш…».
«Царю Небесный…».
«Обычное начало»: Трисвятое по «Отче наш…».
Псалом 142-й: «Господи, услыши молитву мою…».
«Бог Господь…» со стихами.
Тропари: «К Богородице прилежно ныне притецем…».
Псалом 50-й.
II часть
Канон Пресвятой Богородице (ирмос «Воду прошед…»).
После 3-й песни: «Спаси от бед рабы твоя, Богородице…».
Ектенья сугубая: «Помилуй нас, Боже…».
Тропарь: «Моление теплое и стена необоримая…».
После 6-й песни: «Спаси от бед рабы твоя, Богородице…».
Ектенья малая.
Возглас иерея: «Ты бо еси Царь мира…».
Кондак: «Предстательство христиан непостыдное…».
Прокимен: «Помяну имя Твое во всяком роде и роде» со стихом.
Евангелие от Луки (1; 39–56).
«Слава» – «Молитвами Богородицы…».
«И ныне» – «Помилуй мя, Боже…».
Кондак: «Не ввери мя человеческому предстательству…».
Ектенья: «Спаси, Боже, люди Твоя…».
По 9-й песни: «Достойно есть…».
Стихиры: «Высшую Небес…».
III часть
Трисвятое по «Отче наш…».
Возглас: «Яко Твое есть Царство…».
Тропари: «Помилуй нас, Господи, помилуй нас…».
Ектенья сугубая: «Помилуй нас, Боже…».
Молитва к Пресвятой Богородице.
Отпуст.

1-я часть


Возглас иерея: Благослове́н Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в..
Чтец: Ами́нь. Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша..
«Обычное начало»: Трисвятое по «Отче наш…»:

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. трижды.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Возглас иерея: Я́ко Твое́ есть ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Чтец: Ами́нь. Го́споди, поми́луй, 12 раз
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 142-й: «Го́споди, услы́ши моли́тву мою́…».

142-й псалом звучит не на всяких молебнах. Основной принцип включения псалмов в состав того или иного чинопоследования состоит в том, чтобы смысл псалма соотносился с предметом прошений, заключенных в молитве.
Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́нiе мое́ во и́стинѣ тво­е́й, услы́ши мя́ въ пра́вдѣ тво­е́й:
и не вни́ди въ су́дъ съ рабо́мъ тво­и́мъ, я́ко не оправди́т­ся предъ тобо́ю вся́къ живы́й.
Я́ко погна́ вра́гъ ду́шу мою́: смири́лъ е́сть въ зе́млю живо́тъ мо́й: посади́лъ мя́ е́сть въ те́мныхъ, я́ко ме́ртвыя вѣ́ка.
И уны́ во мнѣ́ ду́хъ мо́й, во мнѣ́ смяте́ся се́рдце мое́.
Помяну́хъ дни́ дре́внiя, по­учи́хся во всѣ́хъ дѣ́лѣхъ тво­и́хъ, въ творе́нiихъ руку́ твое́ю по­уча́хся.
Воздѣ́хъ къ тебѣ́ ру́цѣ мо­и́: душа́ моя́ я́ко земля́ безво́дная тебѣ́.
Ско́ро услы́ши мя́, Го́споди, изчезе́ ду́хъ мо́й: не от­врати́ лица́ тво­его́ от­ мене́, и уподо́блюся низходя́щымъ въ ро́въ.
Слы́шану сотвори́ мнѣ́ зау́тра ми́лость твою́, я́ко на тя́ упова́хъ: скажи́ мнѣ́, Го́споди, пу́ть, въ о́ньже пойду́, я́ко къ тебѣ́ взя́хъ ду́шу мою́.
Изми́ мя от­ вра́гъ мо­и́хъ, Го́споди, къ тебѣ́ при­­бѣго́хъ.
Научи́ мя твори́ти во́лю твою́, я́ко ты́ еси́ Бо́гъ мо́й: Ду́хъ тво́й благі́й наста́витъ мя́ на зе́млю пра́ву.
И́мене тво­его́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя́ пра́вдою тво­е́ю: изведе́ши от­ печа́ли ду́шу мою́:
и ми́лостiю тво­е́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся́ стужа́ющыя души́ мо­е́й: я́ко а́зъ ра́бъ тво́й е́смь.
Го́споди, услы́ши моли́тву мою́, внуши́ моле́нiе мое́ во и́стинѣ тво­е́й, услы́ши мя́ въ пра́вдѣ тво­е́й:
Что же означают эти слова? «Правдою» он называет здесь человеколюбие; и во многих местах Писания «правда» употребляется в этом значении, — и весьма справедливо. У людей правда не соединяется с милостью; а у Бога не так, но с правдою соединяется и милость, и притом такая, что и сама правда называется человеколюбием.

и не вни́ди въ су́дъ съ рабо́мъ тво­и́мъ, я́ко не оправди́т­ся предъ тобо́ю вся́къ живы́й.
Видишь ли неизреченное человеколюбие, видишь ли беспредельную благость Божию? Потому и три отрока говорили: «согрешили мы, и поступили беззаконно» (Дан. 3:29). Так как многие из людей бесчувственных, по внушению диавола, слагают грехи свои на Бога, то Бог, желая истребить эту привычку в самом корне, часто говорит, что Он будет судиться с ними.

Я́ко погна́ вра́гъ ду́шу мою́: смири́лъ е́сть въ зе́млю живо́тъ мо́й: посади́лъ мя́ е́сть въ те́мныхъ, я́ко ме́ртвыя вѣ́ка.
Слово: «смирение» имеет много значений. Есть смирение добро­детели, напр., когда говорится: «сердце сокрушенное и смиренное Бог не уничижит» (Пс. 50:19). Бывает смирение от несчастий; бы­вает и от грехов. Здесь пророк говорит о смирении от несчастий. Это выражает он, продолжая: «смирил до земли жизнь мою». Бывает смирение от гордости, напр., когда говорится: «возвышающий сам себя, унижен будет» (Лк. 18:14). Бывает и другого рода смирение — от ненасытимости. Что презреннее тех, кото­рые погребают себя в богатстве, власти и славе? Такие люди низки в двояком отношении: во-первых, потому, что пресмы­каются по земле; во-вторых, потому, что почитают важными такие вещи, подобно малым детям, которые считают важными бабки, мячики и другие игрушки.

И уны́ во мнѣ́ ду́хъ мо́й, во мнѣ́ смяте́ся се́рдце мое́.
Смущением души пророк выражает крайне великую скорбь. Что значит: «во мне»? Я не мог, говорит, высказать скорбь свою другим и получить какое–нибудь утешение. Так, души людей порочных постоянно возмущаются не только от настоящих но и от ожидаемых бедствий. У них никогда не бывает спокойствия, никогда не бывает душевного мира, но они волнуются сильнее всякого моря; ни ночью, ни днем они не находят покоя от бури, но тревожатся везде, хотя никто не беспокоит их, нося в самих себе внутреннюю борьбу; они не наслаждаются тем, что уже получили, терзаясь и мучась мыслями о том, что еще не получено, заботясь о делах всех людей, разведывая об имуществе других и обдумывая, как бы одного убедить, другого устрашить, того обольстить словами, этого принудить, иного обмануть услужливостью, составляя клеветы, покупки, продажи, обязательства, доверенности, собирая себе проценты, капиталы и весь сор подобных зол; и когда дела их идут благополучно, тогда особенно они и беспокоятся.

Помяну́хъ дни́ дре́внiя, по­учи́хся во всѣ́хъ дѣ́лѣхъ тво­и́хъ, въ творе́нiихъ руку́ твое́ю по­уча́хся.
Не малое утешение — знать и прошедшее и настоящее. Так как Бог, можно сказать, по одним и тем же законам управляет и настоящим и прошедшим, то величайшее утешение в настоящем — воспоминать о прошедшем.

Воздѣ́хъ къ тебѣ́ ру́цѣ мо­и́: душа́ моя́ я́ко земля́ безво́дная тебѣ́.
Что значит: «как земля безводная»? Как земля иссохшая жаждет дождя, так и я желаю быть постоянно с Тобою. Такое желание особенно усиливалось в нем от тяжести бедствий; потому Бог и попускал им умножаться, показывая великое Свое промышление. Для того Он потрясает землю, и прикасаясь к горам воспламеняет их, чтобы явить Свое владычество (Пс. 103:32). Для того Он помрачает солнце и производит затмение, чтобы возвестить о творческой силе Своей.

Ско́ро услы́ши мя́, Го́споди, изчезе́ ду́хъ мо́й: не от­врати́ лица́ тво­его́ от­ мене́, и уподо́блюся низходя́щымъ въ ро́въ.
Грех по свойству своему есть ров, содержащий в себе свирепых зверей и исполненный мрака. Поэтому спустим туда цепь Писаний, приложим старание, и мы скоро восстанем, если упали. Но как мы можем начать путь? Если, упавши, не будем беспечными и не станем отчаиваться, но будем воспевать пророческие слова: «разве, упав, не встают» (Иер. 8:4); и еще: «если голос Его услышите, не ожесточайте сердец ваших» (Пс. 94:7, 8), и препоясав себя такими мыслями, выйдем вон.

Слы́шану сотвори́ мнѣ́ зау́тра ми́лость твою́, я́ко на тя́ упова́хъ: скажи́ мнѣ́, Го́споди, пу́ть, въ о́ньже пойду́, я́ко къ тебѣ́ взя́хъ ду́шу мою́.
Видишь ли душу, находящуюся в скорби и смущении? Она хочет быть услышанною прежде испытания, чтобы укрепиться надеждами и испытанием. Смысл этих слов следующий: воставь меня по Своему обещанию. Затем присовокупляет и основание прошения: «я на Тебя», говорит, «уповал». Бог ничего так не требует, как постоянного обращения к Нему.

Изми́ мя от­ вра́гъ мо­и́хъ, Го́споди, къ тебѣ́ при­­бѣго́хъ.
Смотри, как молящийся везде прибавляет и причины: «не отвращай», говорит, «лица Твоего от меня, ибо я на Тебя уповал; покажи мне, Господи, путь, ибо к Тебе я вознесся душою моею. Удали меня от врагов моих», потому что «ибо я к Тебе прибег: меня творить волю Твою, ибо Ты — Бог мой. Дух Твой благий поведет меня в землю правды»

Научи́ мя твори́ти во́лю твою́, я́ко ты́ еси́ Бо́гъ мо́й: Ду́хъ тво́й благі́й наста́витъ мя́ на зе́млю пра́ву.
зриНе сказал просто: научи меня воле Твоей, но: «творить волю Твою», т.е. руководи к самим делам, — потому что необходима высшая помощь и высшее наставление, чтобы идти путем, ведущим к добродетели, впрочем не так, чтобы мы могли бездействовать, но чтобы и сами привносили должное с нашей стороны. «Ибо Ты — Бог мой». Видишь ли, как духовны его прошения? Он воз­носит прошение не о богатстве, власти и славе, но об исполнении воли Божией: это — сокровище всех благ, неиссякаемое богатство, начало и корень, средина и конец благоденствия. «Дух Твой благий поведет меня в землю правды». Видишь ли, как он внушает нам, как научает нас совершать путь Духом Святым? Потому и Павел говорит: «нам Бог открыл это Духом Своим» (1 Кор. 2:10). «В землю правды». В буквальном смысле он говорит здесь о своем отечестве; а в переносном — о пути, ведущем к добродетели. Другой пере­водчик (Акила) говорит: «по земле ровной» (ὸιὰ γης όμαλης). Действительно, нет ничего ровнее добродетели, свободной от шума и смятения.»

И́мене тво­его́ ра́ди, Го́споди, живи́ши мя́ пра́вдою тво­е́ю: изведе́ши от­ печа́ли ду́шу мою́:
Видишь ли, как он опять прибегает к Богу, а не на свою жизнь возлагает надежду?

и ми́лостiю тво­е́ю потреби́ши враги́ моя́ и погуби́ши вся́ стужа́ющыя души́ мо­е́й: я́ко а́зъ ра́бъ тво́й е́смь.
зриСмотри, как опять приводится причина. Иначе нам невозможно получить просимое, но необходимо всегда делать самих себя достойными получения того, чего просим; нужно привносить должное и с нашей стороны, и тогда уже приступать к Богу. Одна молитва сама по себе недостаточна. Молились и иудеи, но услышали: «и когда вы умножаете моления ваши, Я не слышу» (Ис. 1:15). Впрочем, удивительно ли, что иудеи не были услышаны, когда и Иеремия, просивший за них, получал запрещение и слышал не однократно: «не возноси за них молитвы и прошения, и не ходатайствуй предо Мною, ибо Я не услышу тебя» (Иер. 7:16)? И удивительно ли, что не был услышан Иеремия? «И если бы нашлись», говорил Бог, «Ной, Даниил и Иов, то сии три мужа не спасли бы ни сыновей, ни дочерей» (Иез. 14:14, 16). Итак, зная это, будем не только молиться, но вместе с молитвами делать и самих себя достойными получения, чтобы достигнуть и настоящих и будущих благ, которых да сподобимся все мы, благодатию и человеколюбием Господа нашего Иисуса Христа, Которому слава и держава во веки веков. Аминь.

святитель Иоанн Златоуст. Беседы на Псалмы. Беседа 52 на псалом 142

Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же. трижды.
Диакон: Бог Госпо́дь, и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.
(на глас тропаря, глас 4)
Стих 1: Испове́дайтеся Го́сподеви, я́ко благ, я́ко в век ми́лость Его́.
Лик: Бог Госпо́дь, и яви́ся нам, благослове́н Гряды́й во И́мя Госпо́дне.
(И далее на каждый стих)
Стих 2: Обыше́дше обыдо́ша мя, и И́менем Госпо́дним противля́хся им.
Стих 3: Не умру́, но жив бу́ду, и пове́м дела́ Госпо́дня.
Стих 4: Ка́мень, Его́же небрего́ша зи́ждущии, Сей бы́сть во главу́ у́гла, от Го́спода бысть Сей, и есть ди́вен во очесе́х на́ших.


«Бог Господь и явися нам, благословен грядый во Имя Господне».

Бог – Господин – Властитель и Творец всего существующего. И вот он «явился» нам, то есть воплотился, стал Человеком для нашего спасения. Благословен всякий человек, следующий («грядый» — т.е. грядущий) за Господом – ведь он получит удивительные блага: настоящее бессмертие, Царство Небесное, вечное общение со своим Творцом.

«Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его».

Этими словами пророк Давид призывает нас к общению с Богом в благодарности Ему. Господь так добр и хорош, что человек, осознавший это, не может не благодарить и славословить своего Благодетеля.

«Обышедше обыдоша мя и Именем Господним противляхся им».

Бог может вывести человека из самых затруднительных обстоятельств – только бы человек обращался к Богу за помощью. Пророк Давид рассказывает как множество народов обступили его и его войско и хотели уничтожить его страну, но он призывал Имя Господа в молитве и получил избавление от скорби. И Сын Божий в момент высшей точки страданий – на Кресте – призывает Своего Небесного Отца словами псалма: «Боже, Боже мой, почему ты меня оставил!» (Пс. 21,2).

«Не умру, но жив буду и повем дела Господня».

Своим Воскресением Господь и нам даровал бессмертие, которое предсказывает пророк Давид. И в земных обстоятельствах, избавленный от физической смерти, Давид благодарит за это чудо Бога и всем рассказывает о чудесном избавлении. Так и смерть не смогла противостоять Божеству Сына Божия, Воскресшего из мертвых и воскресившего всех веровавших в Него.

«Камень, егоже небрегоша зиждущии, сей бысть во главу угла, от Господа бысть сей и есть дивен во очесех наших».

Камнем пророк Давид называет Христа, а строители (зиждущии) – это иудейские первосвященники, книжники, фарисеи – те, кому Бог доверил духовное образование богоизбранного народа, попечение о богослужении и нравственности. Именно они не признали Господа Иисуса Христом (Мессией) и распяли Его и этим отвергли Краеугольный Камень — Христа. Но удивительное чудо искупления человечества совершилось, Господь Иисус Христос – глава и основа Новозаветной Христианской Церкви, к которой принадлежим все мы. Господь Иисус Христос Сам цитирует эти слова в одной из Своих бесед (Мф. 21,42), обличая губительное непризнание Его Мессианства книжниками. Христианская же Церковь прославляя Христа – Краеугольный Камень – воспевает: «От Господа было это и удивительно для нас!».
Церковная традиция не случайно устроила ежедневное (за исключением времени Великого поста) громогласное произнесение этих пророческих слов псалмопевца Давида. В них – радость людей Ветхого Завета о пришествии Мессии, ликование христиан в благодати Святого Духа, ниспосланной в наши сердца, и твердая надежда на любовь и помощь Божию к каждому человеку, который доверяет Ему свое сердце.

Тропари: «К Богородице прилежно ныне притецем…».

тропарь сей, глас 4:
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м, / гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м, / в покая́нии зову́ще из глубины́ души́: / Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши, / потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний, / не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи, / Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы. Дважды.
Слава, и ныне: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, / си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии: / а́ще бо Ты не бы предстоя́ла моля́щи, / кто бы нас изба́вил от толи́ких бед; / кто же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны; / не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́, / Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.

Или тропарь святаго, Слава, и ныне: Богородичен его.

Псалом 50-й: «Поми́луй мя́, Бо́же, по вели́цѣй ми́лости твое́й…».

Поми́луй мя́, Бо́же, по вели́цѣй ми́лости тво­е́й, и по мно́же­ст­ву щедро́тъ тво­и́хъ очи́сти беззако́нiе мое́.
Наипа́че омы́й мя́ от­ беззако́нiя мо­его́ и от­ грѣха́ мо­его́ очи́сти мя́:
я́ко беззако́нiе мое́ а́зъ зна́ю, и грѣ́хъ мо́й предо мно́ю е́сть вы́ну.
Тебѣ́ еди́ному согрѣши́хъ и лука́вое предъ тобо́ю сотвори́хъ: я́ко да оправди́шися во словесѣ́хъ тво­и́хъ и побѣди́ши, внегда́ суди́ти ти́.
Се́ бо, въ беззако́нiихъ зача́тъ е́смь, и во грѣсѣ́хъ роди́ мя ма́ти моя́.
Се́ бо, и́стину воз­люби́лъ еси́, безвѣ́стная и та́йная прему́дрости тво­ея́ яви́лъ ми́ еси́.
Окропи́ши мя́ иссо́помъ, и очи́щуся: омы́еши мя́, и па́че снѣ́га убѣлю́ся.
Слу́ху мо­ему́ да́си ра́дость и весе́лiе: воз­ра́дуют­ся ко́сти смире́н­ныя.
Отврати́ лице́ твое́ от­ грѣ́хъ мо­и́хъ и вся́ беззако́нiя моя́ очи́сти.
Се́рдце чи́сто сози́жди во мнѣ́, Бо́же, и ду́хъ пра́въ обнови́ во утро́бѣ мо­е́й.
Не от­ве́ржи мене́ от­ лица́ тво­его́ и Ду́ха тво­его́ свята́го не от­ими́ от­ мене́.
Возда́ждь ми́ ра́дость спасе́нiя тво­его́ и Ду́хомъ Влады́чнимъ утверди́ мя.
Научу́ беззако́н­ныя путе́мъ тво­и́мъ, и нечести́вiи къ тебѣ́ обратя́т­ся.
Изба́ви мя́ от­ крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́нiя мо­его́: воз­ра́дует­ся язы́къ мо́й пра́вдѣ тво­е́й.
Го́споди, устнѣ́ мо­и́ от­ве́рзеши, и уста́ моя́ воз­вѣстя́тъ хвалу́ твою́.
Я́ко а́ще бы восхотѣ́лъ еси́ же́ртвы, да́лъ бы́хъ у́бо: всесожже́нiя не благоволи́ши.
Же́ртва Бо́гу ду́хъ сокруше́нъ: се́рдце сокруше́н­но и смире́н­но Бо́гъ не уничижи́тъ.
Ублажи́, Го́споди, благоволе́нiемъ тво­и́мъ Сiо́на, и да сози́ждут­ся стѣ́ны Иерусали́мскiя:
тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, воз­ноше́нiе и всесожега́емая: тогда́ воз­ложа́тъ на олта́рь тво́й телцы́.
Щедрота - щедрая милость; милосердие, сострадание, жалость.
победи́ши внегда́ суди́ти Ти - победишь, когда Ты будешь меня судить (одержишь победу в суде надо мною).
иссо́п - трава, употреблявшаяся в качестве кропила.
возра́дуются ко́сти смире́нныя - здесь: да укрепятся вновь кости сокрушенные, т.е. душа удрученная, подавленная (злостраданием).
дух прав - дух праведный, справедливый, правдивый, верный.
всесожжение или всесожегаемая - жертва, при которой животное все без остатков сжигалось на жертвеннике.
Сион - гора в Иерусалиме, на которой был построен дом Давидов; символ Церкви.
олтарь - жертвенник.
Слово псалом означает песнь. Этот псалом составлен пророком Давидом, когда он каялся в великом грехе – он убил благочестивого Урию Хеттеянина и овладел его женой Вирсавиею.
Этот псалом называется покаянным, потому что он выражает глубокое сокрушение о содеянном грехе и усердную молитву о помиловании, и по глубине покаяния превосходит, быть может, все остальные. Поэтому этот псалом читается часто в церкви во время богослужения.
Всем нам, виновным во множестве грехов, этот псалом следует произносить как можно чаще, вникая в каждое слово.

"Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое."
Грех велик, поэтому пророк просит у Бога и великой милости. Только неизреченные Божии щедроты могут очистить тяжкое беззаконие.

"Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя."
Господь уже объявил Давиду через пророка Нафана, что снимает с него грехи его за покаяние (2 Цар. 12, 13) - но Давид молится о том, чтобы Бог совершенно очистил его от греховных нечистот. Так и мы, получая в Таинстве Покаяния отпущение наших грехов, должны все же непрестанно взывать к Господу, чтобы он истребил в нас и самый корень греха.

"Яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну."
Сжалься, Господи, очисти меня! Грех тяготит надо мною, я не могу забыть его, вижу его днем и ночью в совести моей, которая постоянно тревожит мою душу.

Тебе Единому согреших, и лукавое пред Тобою сотворих, яко да оправдишися во словесех Твоих, и победиши, внегда судити Ти"
(в русском переводе псалма: "так что Ты праведен в приговоре Твоем и чист в суде Твоем"). Не человеческому, а Божьему суду представляет себя пророк (Давид – царь, и ему не страшен людской суд). Скрыв беззаконие от людей, его не утаишь от Верховного Судии, Который видит все тайное; пред Божьей правдой обличается наше лукавство – наша неправда и неправота, и все наши оправдания бессильны.

"Се бо в беззакониях зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя."
Все мы, потомки Адама, зачинаемся во грехах, наследуя первородный грех. Мы умоляем Бога о прощении, представляя Ему нашу природную склонность ко греху.

"Се бо истину возлюбил еси..."
(обратите внимание на слово еси – оно указывает на 2-е лицо: вот, Ты возлюбил истину). Ты, Господи, Сам и есть Истина (Я есмь путь и истина и жизньИн. 14, б), Ты любишь истину и хочешь, чтобы мы пребывали в истине. И я исповедую, что Ты любишь истину и ненавидишь ложь, поэтому я исповедаю и сознаю пред Тобою, что согрешил.

"Безвестная и тайная премудрости Твоей явил ми еси"
неизвестное (сокровенное) и тайное (то есть сокровенную тайну) Твоей премудрости Ты явил мне. (Царь Давид говорит о своем пророческом даре, о том, что Бог Духом Святым открыл ему неизреченные тайны Промысла Своего; но и всякий христианин получает в Таинствах Церкви дары Духа Святого и чрез учение Церкви прикасается к сокровенным тайнам Промысла Божия, и каждому из нас поведано безвестная и тайная премудрости Божией: мы научены истинной вере, нам указан путь к Царствию Небесному.) Чем ответил я на эти благодатные дары? Грехом!

"Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся."
Здесь – надежда совершенно избавиться от греха и преисполниться радости. Иссопу пророк уподобляет действие Святого Духа, очищающего в нас всякую скверну.

"Слуху моему даси радость и веселие..."
Дай мне, слуху моему, благодатную весть о помиловании, обрадуй и возвесели меня!

"Возрадуются кости смиренныя."
Соделанный грех сокрушает не только душу, но и тело: под тяжестью греха изнемогают, смиряются кости; когда же грех прощен и с совести снято невыносимое бремя – тогда и все тело наполняется радостью (вспомним, как иногда мы с глубоким облегчением вздыхаем и расправляем плечи).

"Отврати лице Твое от грех моих, и вся беззакония моя очисти."
истреби их из книги моей жизни.

"Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей."
Падшую душу восстави в первобытную красоту, уничтожив во мне нечистоту прародительского греха. Дай мне благодать правоты!

"Не отвержи мене от лица Твоего, и Духа Твоего Святаго не отыми от мене."
Грех отторгает от Бога, от Источника Жизни – и мы молим, чтобы нам не оказаться во тьме кромешной, где не видно лица Божия.

"Воздаждь ми радость спасения Твоего, и Духом Владычним утверди мя."
Воздаждь, возврати мне ту радость, которою я наслаждался, когда был храним Тобою; подай мне дары Святого Духа.

"Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся."
Когда Ты избавишь меня от греха и даруешь мне Духа Святого – я смогу вновь учить законопреступных, чтобы они ходили путями Твоими, – говорит Господу Давид, избранник Его. А для нас в этом обете заключена та же мысль, что и в прошении молитвы Господней: да святится имя Твое в нас, Господи; ибо если Ты очистишь грехи наши и мы благодатью Твоею станем жить по воле Твоей, – самой жизнью своей мы тогда сможем проповедовать правду Твою и обращать к Тебе сердца людей.

"Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего..."
Пророк Давид просит Бога спасти его из пролитой крови Урии, в которой он как бы тонет (из кровей – более точный перевод слов псалма). Слова Боже спасения моего равнозначны словам Боже Спасителю мой – обращение к Господу и Спасителю нашему Иисусу Христу. Этими словами пророка и мы взываем к Спасителю об избавлении нас от убийственного действия наших грехов.

"Возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мой отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою."
Уста мои ныне заключены грехом. Получив отпущение грехов, я не буду молчать, но стану свидетельствовать о Тебе, воспевать Тебя и прославлять милости Твои.

"Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши."
Ты, Господи, отменил подзаконные жертвы, которые не могут даровать отпущения грехов: внешняя жертва, без участия сердца приносимая, не имеет значения.

"Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит."
Жертва, которую возлюбил Ты, – это покаяние и сокрушение сердечное; сердца сокрушенного и смиренного Ты не презришь, Боже (русский перевод).

"Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския."
Царь Давид молится не только о себе, но и о своем городе и народе, и просит Господа восставить поколебленные его грехом стены Иерусалима. Но Сион и Иерусалим в Священном Писании изображают также всю Церковь.

"Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы."
Псалом завершается образом жертвы Богу, приносимой в чистоте сердца и праведности; очистив душу покаянием, мы всем своим существом устремимся к Богу и отдадим Ему себя целиком, все свое сердце, всю свою жизнь, – это и будет нашим «всесожжением».

2-я часть


По сем канон Пресвятыя Богородицы, поемый во всякой скорби душевней и обстоянии. Творение Феостирикта монаха, без ирмосов. Глас 8.


Припев тропарей канона бывает разным, в зависимости от того, кому возносится молитва.
Так, в каноне Пресвятой Троице припев:
«Пресвятая Троице, Боже наш, слава Тебе»;
в каноне Животворящему Кресту:
«Слава, Господи, Кресту Твоему Честному»;
в каноне святителю Николаю:
«Святителю отче Николае, моли Бога о нас» и т. д.
В данном каноне:
«Пресвятая Богородице, спаси нас».


Песнь 1
[Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.]*
* Ирмосы по уставу не поются.
Безчи́сленными ураня́еми есмы́ несча́стиями, зе́льными печа́льми, в них ослабева́ем, но уже́ Ты сих, Богома́ти, на Тя упова́ющия исхити́.
Безме́рно волне́ния ны́не лю́тыя се́рдца всех нас наполня́ют, но Ты приста́нище даждь, Де́во, и́же Тобо́ю предста́тельством непобеди́мым богате́ющим.
Слава: Вжиля́ющи и се́рдце, и помышле́ния на́ша, безполе́зных и недосто́йных раб Твои́х, укрепи́, Деви́це, Твои́ми предста́тельствы тя́жкия удо́бно отрази́ти.
И ныне: Спаса́ющи вся земноро́дныя, и тя́жких зол при́сно избавля́ющи, спаси́ ны́не моле́бники Твоя́ от вре́да обдержа́щаго ны, Богоневе́сто.

Песнь 3
[Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утверди́ в лю́бви Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.]
Бу́ря отча́яния ны́не на нас воздохну́ла есть: Влады́чице, утеше́ние ми́ра, сию́ ути́ши, всех нас к ра́дости приста́нищу приводя́щи, окормля́ющи благода́тию Твоего́ заступле́ния.
Зло́бы де́монов я́ко мно́го стра́ждем, отсю́ду и жизнь всю печа́льнейшую прово́дим, Ты же помози́, Боже́ственныя Ра́дости вина́, печа́лящая скоре́йше разсева́ющи.
Слава: Ма́терними моле́ньми волне́ние злых, рабы́ Твои́ми овладева́ющее, укроти́, Всенепоро́чная, лука́выя ве́тры усыпля́ющи и проти́вную бу́рю дале́че уводя́щи.
И ныне: Твоему́ Сы́ну указу́ющи, благоскло́нному Го́споду, свобожде́ние вся́каго вре́да Твои́м моле́бником пода́й еди́ным манове́нием, го́рести изгна́ти, кре́пость я́ко иму́щи Богороди́тельнице.

После 3-й песни: припевы
Богородице: Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, / я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, / я́ко к неруши́мей Стене́ и Предста́тельству.
При́зри благосе́рдием, Всепе́тая Богоро́дице, / на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, / и исцели́ души́ моея́ боле́знь.
Спасителю: Изба́ви от бед рабы́ Твоя́, Многоми́лостиве, / я́ко мы усе́рдно к Тебе́ прибега́ем, / ми́лостивому Изба́вителю, всех Влады́це, / Го́споду Иису́су.
Святому: Моли́ Бо́га о нас, имярек, / я́ко мы усе́рдно к тебе́ прибега́ем, / ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душа́х на́ших.

Ектения сугубая, на которой поминаются те, за кого служится молебен.

Ектения́ (от греч. ἐκτενὴς (ἱκεσία) (протяженное, сугубое (моление)) – название особой формы совместного моления на церковных богослужениях, когда диакон (или священник, если нет диакона) возглашает определенные молитвенные прошения, а хор, на каждое прошение, отвечает (поёт) «Господи, помилуй» или «Подай, Господи». Оканчивается ектения возгласом священника.

Ектения бывает нескольких видов:
великая – начинается словами «Миром Господу помолимся»;
сугубая, т.е. усиленная, потому что на каждое прошение, произносимое дьяконом, певчие отвечают тройным «Господи помилуй»;
просительная – состоит из ряда прошений, оканчивающихся словами «у Господа просим», на которые певчие отвечают словами: «подай Господи»;
малая – состоит только из трех прошений и начинается словами «Паки и паки…» (т.е. «снова и снова»).

Кроме этих видов, есть еще ектения об оглашенных, произносимая на литургии, ектения об умерших – т.н. заупокойная, и ектения с особыми прошениями, произносимые при совершении таинств и иных чинопоследований. Каждое молитвенное прошение ектении сопровождается крестным знамением и поясным поклоном.

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе имярек, и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) (имярек), и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии, благопоспеше́нии рабо́в Бо́жиих имярек, и о е́же сохрани́тися свято́му хра́му сему́ (аще во обители: святе́й оби́тели сей).
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся за всю бра́тию и за вся христиа́ны.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Возглас иерея: Я́ко ми́лостив и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик: Ами́нь.

Тропарь, глас 2:

Моле́ние те́плое и стена́ необори́мая, / ми́лости исто́чниче, мiрови прибе́жище, / приле́жно вопие́м Ти: / Богоро́дице Влады́чице, предвари́, / и от бед изба́ви нас, / еди́на вско́ре предста́тельствующая.*
* Или седален святому, которому служим молебен.

Песнь 4
[Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и просла́вих Твое́ Божество́.]
* Ирмосы по уставу не поются.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Страсте́й мои́х смуще́ние, / ко́рмчию ро́ждшая Го́спода, / и бу́рю утиши́ мои́х прегреше́ний, Богоневе́стная.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Милосе́рдия Твоего́ бе́здну призыва́ющу пода́ждь ми, / я́же Благосе́рдаго ро́ждшая и Спа́са всех пою́щих Тя.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Наслажда́ющеся, Пречи́стая, Твои́х дарова́ний, / благода́рственное воспева́ем пе́ние, / ве́дуще Тя Богома́терь.
Слава: На одре́ боле́зни моея́ и не́мощи низлежа́щу ми, / я́ко благолюби́ва, помози́, Богоро́дице, / еди́на Присноде́во.
И ныне: Наде́жду и утвержде́ние и спасе́ния сте́ну недви́жиму иму́ще Тя, Всепе́тая, / неудо́бства вся́каго избавля́емся.

Песнь 5
[Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, / и мы́шцею Твое́ю высо́кою / Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.]
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Испо́лни, Чи́стая, весе́лия се́рдце мое́, / Твою́ нетле́нную даю́щи ра́дость, / весе́лия ро́ждшая Вино́внаго.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Изба́ви нас от бед, Богоро́дице Чи́стая, / ве́чное ро́ждши избавле́ние, / и мир, всяк ум преиму́щий.
Слава: Разреши́ мглу прегреше́ний мои́х, Богоневе́сто, / просвеще́нием Твоея́ све́тлости, / Свет ро́ждшая Боже́ственный и преве́чный.
И ныне: Исцели́, Чи́стая, души́ моея́ неможе́ние, / посеще́ния Твоего́ сподо́бльшая, / и здра́вие моли́твами Твои́ми пода́ждь ми.


Песнь 6
[Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, / и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, / я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися, / и живо́т мой а́ду прибли́жися, / и молю́ся я́ко Ио́на: / от тли, Бо́же, возведи́ мя.]
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Сме́рти и тли я́ко спасл есть, / Сам Ся изда́в сме́рти, / тле́нием и сме́ртию мое́ естество́, я́то бы́вшее, Де́во, / моли́ Го́спода и Сы́на Твоего́, / враго́в злоде́йствия мя изба́вити.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Предста́тельницу Тя живота́ вем / и храни́тельницу тве́рду, Де́во, / и напа́стей реша́щу молвы́, и нало́ги бесо́в отгоня́ющу; / и молю́ся всегда́, от тли страсте́й мои́х изба́вити мя.
Слава: Я́ко сте́ну прибе́жища стяжа́хом, / и душ всесоверше́нное спасе́ние, / и простра́нство в ско́рбех, Отрокови́це, / и просвеще́нием Твои́м при́сно ра́дуемся: / о, Влады́чице, и ны́не нас от страсте́й и бед спаси́.
И ныне: На одре́ ны́не немощству́яй лежу́, / и несть исцеле́ния пло́ти мое́й: / но, Бо́га и Спа́са ми́ру и Изба́вителя неду́гов ро́ждшая, / Тебе́ молю́ся, Благо́й: / от тли неду́г возста́ви мя.

После 6-й песни: припевы
Богородице: Спаси́ от бед рабы́ Твоя́, Богоро́дице, / я́ко вси по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, / я́ко к неруши́мей Стене́ и Предста́тельству.
При́зри благосе́рдием, Всепе́тая Богоро́дице, / на мое́ лю́тое телесе́ озлобле́ние, / и исцели́ души́ моея́ боле́знь.
Спасителю: Изба́ви от бед рабы́ Твоя́, Многоми́лостиве, / я́ко мы усе́рдно к Тебе́ прибега́ем, / ми́лостивому Изба́вителю, всех Влады́це, / Го́споду Иису́су.
Святому: Моли́ Бо́га о нас, имярек, / я́ко мы усе́рдно к тебе́ прибега́ем, / ско́рому помо́щнику и моли́твеннику о душа́х на́ших.

Ектения малая

По 6-й песни положена малая ектенья, оканчивающаяся тем же возгласом, что и на утрени: «Ты бо еси Царь мира…».
Малая ектения является предельно сокращённым вариантом великой ектении (без потери основного смысла). 1-е, 2-е и 3-е прошение её совпадают с 1-м (с прибавкой «Па́ки и па́ки»), 11-м и 12-м прошением великой ектении соответственно. Это вторая по значимости и первая по частоте появления на богослужении ектения.
Малая ектения читается после кафизм при чтении Псалтири; на полиелее после каждения; по 3, 6, 9 песни канона утрени; после 1-го и 2-го антифона (точнее, сразу после «Единоро́дный Сы́не») на литургии.

Диакон: Па́ки и па́ки ми́ром Го́споду помо́лимся.
Лик: Го́споди, поми́луй.
Диакон: Заступи́, спаси́, поми́луй, и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.
Лик: Го́споди, поми́луй.
Диакон: Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.
Лик: Тебе́, Го́споди.
Возглас иерея: Ты бо еси́ Царь ми́ра, и Спас душ на́ших, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик: Ами́нь.

Здесь, если есть благое намерение, читается акафист тому, кому служится молебен (перед чтением Акафиста малое каждение).

Ака́фист (греч. akathistos, от греческого а – отрицательная частица и kathizo – сажусь, гимн, при пении которого не сидят, «неседальная песнь») – особые хвалебные песнопения в честь Спасителя, Божией Матери или святых.
Акафисты состоят из 25 песен, которые расположены по порядку букв греческого алфавита: 13 кондаков и 12 икосов (“кондак” – краткая хвалебная песнь; “икос” – пространная песнь).
Икосы заканчиваются восклицанием “радуйся” а кондаки“Аллилуйя” (на еврейском – “хвалите Бога”).
При этом икосы заканчиваются тем же припевом, что и первый кондак, а все остальные кондаки припевом аллилуия.

Затем: читается или поется кондак Богородице, глас 6-й:

Предста́тельство христиа́н непосты́дное, / хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное, / не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы, / но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас, / ве́рно зову́щих Ти; / ускори́ на моли́тву, и потщи́ся на умоле́ние, / предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.*
* Или кондак святому.

Диакон: Во́нмем.
Возглас иерея: Мир всем.
Лик: И ду́хови твоему́.
Диакон: Прему́дрость́


Прокимен, глас 4:
Помяну́ и́мя Твое́ / во вся́ком ро́де и ро́де. Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь, и приклони́ у́хо Твое́.*

* Или коему либо святому.

Диакон: Го́споду помо́лимся.
Лик: Го́споди, поми́луй.
Возглас иерея:: Я́ко свят еси́, Бо́же наш, и во святы́х почива́еши, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик: Ами́нь.

Диакон возглашает второй прокимен:
Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода.
Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.


И посем возглашает диакон:
И о сподо́битися нам слы́шанию свята́го Ева́нгелия Го́спода Бо́га мо́лим.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Прему́дрость, про́сти, услы́шим свята́го Ева́нгелия.
Возглас иерея: Мир всем.
Лик: И ду́хови твоему́.
И абие: От Луки́ свята́го Ева́нгелия чте́ние.
Лик:Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Диакон: Во́нмем.
Воста́в­ши же Марiа́мь во дни́ ты́я, и́де въ го́рняя со тща́нiемъ, во гра́дъ Иу́довъ:
и вни́де въ до́мъ заха́рiинъ, и цѣлова́ Елисаве́тъ.
И бы́сть я́ко услы́ша Елисаве́тъ цѣлова́нiе Марі́ино, взыгра́ся младе́нецъ во чре́вѣ ея́: и испо́лнися Ду́ха свя́та Елисаве́тъ,
и возопи́ гла́сомъ ве́лiимъ, и рече́: благослове́на ты́ въ жена́хъ, и благослове́нъ пло́дъ чре́ва тво­его́:
и от­ку́ду мнѣ́ сiе́, да прiи́детъ Ма́ти Го́спода мо­его́ ко мнѣ́?
се́ бо, я́ко бы́сть гла́съ цѣлова́нiя тво­его́ во у́шiю мое́ю, взыгра́ся младе́нецъ ра́дощами во чре́вѣ мо­е́мъ.
И блаже́н­на вѣ́ровав­шая, я́ко бу́детъ соверше́нiе глаго́лан­нымъ е́й от­ Го́спода.
И рече́ Марiа́мь: вели́читъ душа́ моя́ Го́спода,
и воз­ра́довася Ду́хъ мо́й о Бо́зѣ Спа́сѣ мо­е́мъ:
я́ко при­­зрѣ́ на смире́нiе рабы́ сво­ея́: се́ бо, от­ны́нѣ ублажа́тъ мя́ вси́ ро́ди:
я́ко сотвори́ мнѣ́ вели́чiе си́льный, и свято и́мя его́:
и ми́лость его́ въ ро́ды родо́въ боя́щымся его́:
сотвори́ держа́ву мы́шцею сво­е́ю: расточи́ го́рдыя мы́слiю се́рдца и́хъ:
низложи́ си́льныя со престо́лъ, и воз­несе́ смире́н­ныя:
а́лчущыя испо́лни бла́гъ, и богатя́щыяся от­пусти́ тщы́.
Воспрiя́тъ Изра́иля о́трока сво­его́, помяну́ти ми́лости,
я́коже глаго́ла ко отце́мъ на́шымъ, Авраа́му и сѣ́мени его́ до вѣ́ка.
Пребы́сть же Марiа́мь съ не́ю я́ко три́ мѣ́сяцы и воз­врати́ся въ до́мъ сво́й.
*

* По Уставу в праздничные дни должно читаться то Евангелие, которое читалось в этот день на утрене. Если святому, которому служится молебен, не положено особого Евангелия, то ему читается общее Евангелие, положенное его чину.

Лик: Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, глас 6: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
или (на молебне святому): Моли́твами святаго [имярек], / Ми́лостиве:
И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

Не вве́ри мя челове́ческому предста́тельству, / Пресвята́я Влады́чице, / но приими́ моле́ние раба́ Твоего́: / скорбь бо обдержи́т мя, / терпе́ти не могу́ де́монскаго стреля́ния, / покро́ва не и́мам, / ниже́ где прибе́гну, окая́нный, / всегда́ побежда́емь, / и утеше́ния не и́мам, ра́зве Тебе́, Влады́чице мiра, / упова́ние и предста́тельство ве́рных, / не пре́зри моле́ние мое́, поле́зно сотвори́. *

Или коему либо святому. *

Таже глаголет священник: Спаси́, Бо́же, лю́ди Твоя́ и благослови́ достоя́ние Твое́, посети́ мiр Твой ми́лостию и щедро́тами, возвы́си рог христиа́н правосла́вных и низпосли́ на ны ми́лости Твоя́ бога́тыя, моли́твами всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, предста́тельствы честны́х Небе́сных Си́л безпло́тных, честна́го, сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, и́же во святы́х оте́ц на́ших и вселе́нских вели́ких учи́телей и святи́телей, Васи́лия Вели́каго, Григо́рия Богосло́ва и Иоа́нна Златоу́стаго, и́же во святы́х отца́ на́шего Никола́я, архиепи́скопа Мирлики́йскаго, чудотво́рца, святы́х равноапо́стольных Мефо́дия и Кири́лла, учи́телей слове́нских, святы́х равноапо́стольных вели́каго кня́зя Влади́мира и вели́кия княги́ни О́льги, и́же во святы́х оте́ц на́ших всея́ Росси́и чудотво́рцев, Михаи́ла, Петра́, Алекси́я, Ио́ны, Фили́ппа и Ермоге́на, святы́х, сла́вных и добропобе́дных му́чеников, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны (и святаго имярек, егоже есть храм и егоже есть день), и всех святы́х. Мо́лим Тя́, многоми́лостиве Го́споди, услы́ши нас, гре́шных, моля́щихся Тебе́, и поми́луй нас.

Лик: Го́споди, поми́луй. 12 раз.
Возгласно: Ми́лостию и щедро́тами и человеколю́бием единоро́днаго Твоего́ Сы́на, с Ни́мже благослове́н еси́, со пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик: Ами́нь.

Песнь 7
[Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не иногда́, / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.]
* Ирмосы по уставу не поются.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
На́ше спасе́ние я́коже восхоте́л еси́, Спа́се, устро́ити, / во утро́бу Де́выя всели́лся еси́, / Ю́же ми́ру предста́тельницу показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Воли́теля ми́лости, Его́же родила́ еси́, Ма́ти чи́стая, / умоли́ изба́витися от прегреше́ний и душе́вных скверн ве́рою зову́щим: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Слава: Сокро́вище спасе́ния и Исто́чник нетле́ния, Тя Ро́ждшую, / и столп утвержде́ния, и дверь покая́ния, зову́щим показа́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
И ныне: Теле́сныя сла́бости и душе́вныя неду́ги, Богороди́тельнице, / любо́вию приступа́ющих к кро́ву Твоему́, Де́во, исцели́ти сподо́би, / Спа́са Христа́ нам ро́ждшая.

Песнь 8
[Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.]
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Неможе́ние души́ моея́ исцеля́еши и теле́сныя боле́зни, Де́во, / да Тя просла́влю, Чи́стая, во ве́ки.
Слава: Исцеле́ний бога́тство излива́еши ве́рно пою́щим Тя, Де́во, / и превознося́щим неизрече́нное Твое́ Рождество́.
И ныне: Напа́стей Ты прило́ги отгоня́еши и страсте́й нахо́ды, Де́во: / те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9
[Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во чи́стая, / с безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.]
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
То́ка слез мои́х не отврати́ся, / Я́же от вся́каго лица́ вся́ку сле́зу отъе́мшаго, / Де́во, Христа́ ро́ждшая.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Ра́дости мое́ се́рдце испо́лни, Де́во, / Я́же ра́дости прие́мшая исполне́ние, / грехо́вную печа́ль потребля́ющи.
Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Приста́нище и предста́тельство к Тебе́ прибега́ющих / бу́ди, Де́во, и стена́ неруши́мая, / прибе́жище же и покро́в и весе́лие.
Слава: Све́та Твоего́ заря́ми просвети́, Де́во, / мрак неве́дения отгоня́ющи, / благове́рно Богоро́дицу Тя испове́дающих.
И ныне: На ме́сте озлобле́ния не́мощи смири́вшагося, Де́во, исцели́, / из нездра́вия во здра́вие претворя́ющи.

Досто́йно есть я́ко вои́стинну / блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную / и Ма́терь Бо́га на́шего. / Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

И аще молебен Богородице, кадит священник жертвенник и люди, и мы поем настоящия Богородичны:

Вы́шшую небе́с, / и чи́стшую све́тлостей со́лнечных, / изба́вльшую нас от кля́твы, / Влады́чицу мiра / пе́сньми почти́м.

От мно́гих мои́х грехо́в / немощству́ет те́ло, / немощству́ет и душа́ моя́: / к Тебе́ прибега́ю Благода́тней, / наде́жде ненаде́жных, / Ты ми помози́.

Влады́чице и Ма́ти Изба́вителя, / приими́ моле́ние / недосто́йных раб Твои́х, / да хода́тайствуеши к Ро́ждшемуся от Тебе́. / О Влады́чице ми́ра, бу́ди Хода́таица́

Пое́м приле́жно Тебе́ песнь ны́не / всепе́той Богоро́дице ра́достно, / со Предте́чею, и все́ми святы́ми, / моли́ Богоро́дице, / е́же уще́дрити ны.

Вся А́нгелов во́инства, / Предте́че Госпо́день, / апо́столов двоенадеся́тице, святи́и вси / с Богоро́дицею, сотвори́те моли́тву, / во е́же спасти́ся нам.

3-я часть

Чтец: «Обычное начало»: Трисвятое по «Отче наш…»:

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. трижды.
Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́, и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в..
Чтец: Ами́нь..

Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас; / вся́каго бо отве́та недоуме́юще, / сию́ Ти моли́тву / я́ко Влады́це, гре́шнии прино́сим: / поми́луй нас.
Слава: Го́споди, поми́луй нас, / на Тя бо упова́хом; / не прогне́вайся на ны зело́, / ниже́ помяни́ беззако́ний на́ших, / но при́зри и ны́не я́ко благоутро́бен, / и изба́ви ны от враг на́ших; / Ты бо еси́ Бог наш, / и мы лю́дие Твои́, / вси дела́ руку́ Твое́ю, / и и́мя Твое́ призыва́ем.
И ныне: Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, / благослове́нная Богоро́дице, / наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, / но да изба́вимся Тобо́ю от бед: / Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго. *

* Или тропарь святаго, Слава, и ныне: Богородичен его.

Диакон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе имярек, и о господи́не на́шем преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) (имярек), и о всей во Христе́ бра́тии на́шей.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, ми́ре, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии, благопоспеше́нии рабо́в Бо́жиих имярек, и о е́же сохрани́тися свято́му хра́му сему́ (аще во обители: святе́й оби́тели сей).
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Диакон: Еще́ мо́лимся за всю бра́тию и за вся христиа́ны.
Лик: Го́споди, поми́луй, трижды.
Возглас иерея: Я́ко ми́лостив и человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
Лик: Ами́нь.

По ектении молитва, кому служится молебен.
Аще Пресвятей Богородице, иерей: Ко Пресвяте́й Влады́чице Де́ве Богоро́дице помо́лимся.
Лик: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.


О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, вы́шши еси́ всех А́нгел и Арха́нгел, и всея́ тва́ри честне́йши, Помо́щница еси́ оби́димых, ненаде́ющихся наде́яние, убо́гих Засту́пница, печа́льных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, больны́х исцеле́ние, гре́шных спасе́ние, христиа́н всех поможе́ние и заступле́ние. О Всеми́лостивая Госпоже́, Де́во Богоро́дице Влады́чице, ми́лостию Твое́ю спаси́ и поми́луй святе́йшия патриа́рхи правосла́вныя, и преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы, и весь свяще́ннический и и́ноческий чин, и вся правосла́вныя христиа́ны ри́зою Твое́ю честно́ю защити́, и умоли́, Госпоже́, из Тебе́ без се́мене воплоти́вшагося Христа́ Бо́га на́шего, да препоя́шет нас си́лою Свое́ю свы́ше, на неви́димыя и ви́димыя враги́ на́ша. О Всеми́лостивая Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя и изба́ви нас от гла́да, губи́тельства, от тру́са и пото́па, от огня́ и меча́, от нахожде́ния иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни, и от напра́сныя сме́рти, и от нападе́ния вра́жия, и от тлетво́рных ветр, и от смертоно́сныя я́звы, и от вся́каго зла. Пода́ждь, Госпоже́, мир и здра́вие рабо́м Твои́м, всем правосла́вным христиа́ном, и просвети́ им ум и о́чи серде́чныя, е́же ко спасе́нию; и сподо́би ны, гре́шныя рабы́ Твоя́, Ца́рствия Сы́на Твоего́, Христа́ Бога на́шего, я́ко держа́ва Его́ благослове́нна и препросла́вленна, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Или молитва иная:

Цари́це моя́ преблага́я, наде́ждо моя́ Богоро́дице, прия́телище си́рых и стра́нных предста́тельнице, скорбя́щих ра́досте, оби́димых покрови́тельнице́ Зри́ши мою́ беду́, зри́ши мою́ скорбь, помози́ ми я́ко не́мощну, окорми́ мя я́ко стра́нна. Оби́ду мою́ ве́си, разреши́ ту, я́ко во́лиши: я́ко не и́мам ины́я по́мощи ра́зве Тебе́, ни ины́я предста́тельницы, ни благи́я уте́шительницы, то́кмо Тебе́, о Богома́ти, я́ко да сохрани́ши мя и покры́еши во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Или молитва иная:

К кому́ возопию́, Влады́чице? К кому́ прибе́гну в го́рести мое́й, а́ще не к Тебе́, Цари́це Небе́сная? Кто плач мой и воздыха́ние мое прии́мет, а́ще не Ты, Пренепоро́чная, наде́ждо христиа́н и прибе́жище нам, гре́шным? Кто па́че Тебе́ в напа́стех защити́т? Услы́ши у́бо стена́ние мое́, и приклони́ у́хо Твое́ ко мне, Влады́чице Ма́ти Бо́га моего́, и не пре́зри мене́, тре́бующаго Твоея́ по́мощи, и не отри́ни мене́, гре́шнаго. Вразуми́ и научи́ мя, Цари́це Небе́сная; не отступи́ от мене́, раба́ Твоего́, Влады́чице, за ропта́ние мое́, но бу́ди мне Ма́ти и засту́пница. Вруча́ю себе́ ми́лостивому покро́ву Твоему́: приведи́ мя, гре́шнаго, к ти́хой и безмяте́жной жи́зни, да пла́чуся о гресе́х мои́х. К кому́ бо прибе́гну пови́нный аз, а́ще не к Тебе́, упова́нию и прибе́жищу гре́шных, наде́ждою на неизрече́нную ми́лость Твою́ и щедро́ты Твоя́ окриля́емь? О, Влады́чице Цари́це Небе́сная́ Ты ми упова́ние и прибе́жище, покро́в и заступле́ние и по́мощь. Цари́це моя́ преблага́я и ско́рая засту́пнице́ Покры́й Твои́м хода́тайством моя́ прегреше́ния, защити́ мене́ от враг ви́димых и неви́димых; умягчи́ сердца́ злых челове́к, возстаю́щих на мя. О, Ма́ти Го́спода моего́ Творца́́ Ты еси́ ко́рень де́вства и неувяда́емый цвет чистоты́. О, Богороди́тельнице́ Ты пода́ждь ми по́мощь немощству́ющему плотски́ми страстьми́ и боле́знующему се́рдцем, еди́но бо Твое́ и с Тобо́ю Твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего и́мам заступле́ние; и Твои́м пречу́дным заступле́нием да изба́влюся от вся́кия беды́ и напа́сти, о Пренепоро́чная и Пресла́вная Бо́жия Ма́ти Мари́е. Те́мже со упова́нием глаго́лю и вопию́: ра́дуйся, благода́тная, ра́дуйся, обра́дованная; ра́дуйся, преблагослове́нная, Госпо́дь с Тобо́ю.


Велича́ем Тя, / Пресвята́я Де́во / Богоизбра́нная Отрокови́це / и чтим о́браз Твой святы́й, / и́мже то́чиши исцеле́ния / всем с ве́рою притека́ющим.
Или коему либо святому.

Диакон: Прему́дрость.
Иерей: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Лик: Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.
Иерей: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.
Лик: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды. Благослови́.

В неделю: Воскресы́й из ме́ртвых, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, (и святаго, егоже есть храм, и святаго, егоже есть день), святы́х и пра́ведных богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.
Лик: Ами́нь.

Тропари на целование иконы

Глас 2: Всем предста́тельствуеши, Блага́я, / прибега́ющим с ве́рою в держа́вный Твой покро́в, / ино́го бо не и́мамы, гре́шнии, к Бо́гу / в беда́х и ско́рбех при́сно избавле́ния, / обремене́ни грехи́ мно́гими, / Ма́ти Бо́га Вы́шняго, / тем же Ти припа́даем: / изба́ви от вся́каго обстоя́ния рабы́ Твоя́.

Глас 2: Всех скорбя́щих Ра́досте, / и оби́димых Засту́пнице, / и а́лчущих Пита́тельнице, / странных утеше́ние, / обурева́емых приста́нище, / больны́х посеще́ние, / немощны́х покро́ве и Засту́пнице, / же́зле ста́рости, / Ма́ти Бо́га Вы́шняго Ты еси́, Пречи́стая: / потщи́ся, мо́лимся, спасти́ся рабо́м Твои́м.

Глас 8: Влады́чице, приими́ моли́твы рабо́в твои́х, / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Глас 2: Все упова́ние мое́ / на Тя возлага́ю, Ма́ти Бо́жия, / сохрани́ мя под покро́вом Твои́м.

Иерей: Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас, ами́нь.

Зачем нужна совместная молитва?
Иисус Христос желает видеть в нас такую веру, которая не только объединит нас с Ним, но и друг со другом. «…да будут все едино, как Ты, Отче, во Мне, и Я в Тебе, так и они да будут в Нас едино»,(Ин. 17:21) — молился Своему Отцу перед тем, как идти на Голгофу Господь о нас с вами.
В любом деле совместное усилие увеличивает результат действия. Это же верно и по отношению к делу молитвы. Когда несколько человек вместе молятся об одном и том же, сила молитвы возрастает многократно.

Кому мы молимся?
Заказывая молебен тому или иному святому, мы просим, чтобы он помолился вместе с нами, помолился за нас. Никогда никакого святого не просим мы «спаси» или «помилуй». Это не в их власти. «Святителю отче Николае, моли Бога о нас», «Святый великомучениче и целителю Пантелеимоне, моли Бога о нас» и т. д. Только так обращаемся мы ко святым угодникам, прося их помощи. Потому что их молитва имеет несравненно большую силу, чем наша, ведь святые – это те, кто сумели стать подлинными друзьями Божиими, кто жизнью своей подтвердил свою веру и любовь. Они действенно молятся о нас.
Только для Пресвятой Богородицы делается исключение. Обращаясь к Ней, мы говорим: «Пресвятая Богородице, спаси нас». Такое исключение понятно каждому, кто понимает, какое особое значение имеет подвиг Девы Марии в деле нашего спасения.

Зачем Богу списки имен?
Записок порой бывает много, и священник долго произносит десятки и сотни имен людей, подавляющее большинство которых он не знает. Не бессмысленно ли это долгое перечисление имен? Нет, не бессмысленно! За каждым именем – человеческая душа, личность, жизнь. Каждого, чье имя произносится на молебне, знает и любит Господь. Так стоит ли напоминать Богу о тех, кого Он и без нас помнит? Мы не напоминаем, конечно. Мы свидетельствуем, что и нам дороги эти люди, что мы вверяем их и себя милосердию Божию. Любовь Божия, Его Благой Промысел о нас не отменяет нашей необходимости любить друг друга, помнить и заботиться друг о друге.

Молебен PDF Acrobat DOC Word
Молебное пение о призывании помощи Святаго Духа перед началом всякого дела (ц-сл) скачать pdf скачать doc
Молебное пение о призывании помощи Святаго Духа перед началом всякого дела (транслит) скачать pdf скачать doc
Создание и сопровождение сайта:   Студия AleGrans.ru